Registrace do knihovny

Pro využívání knihovních služeb je nutné se registrovat (udělit souhlas s podmínkami poskytování knihovních služeb). Studenti a zaměstnanci se registrují online, veřejnost se musí přijít zaregistrovat přímo do knihovny (po předchozí e-mailové domluvě).

Bez popisku

Registrace je pro aktivní studenty a zaměstnance zdarma (k vypůjčení knih stačí ISIC, ITIC, zaměstnanecká karta). Absolventi si mohou zřídit Kartu absolventa, využívání knihovních služeb je pro ně poté také zdarma. Pro veřejnost je registrace zpoplatněná částkou 300 Kč při vytvoření, následně 200 Kč každý rok.

  Studenti a zaměstnanci Absolventi (držitelé Karty absolventa) Veřejnost


Registrační poplatek


zdarma


zdarma
300 Kč/rok – první registrace (včetně vydání průkazu)
200 Kč/rok – opakovaná registrace
100 Kč – vydání náhradního průkazu

Absenční výpůjčky
maximálně 30 (studenti) a 50 (zaměstnanci) výpůjček současně
maximálně 10 výpůjček současně

maximálně 10 výpůjček současně
Prezenční výpůjčky (v knihovně)      
Přístup na Wi-Fi      
Přístup na počítače a k elektronickým zdrojům      
Tisk, skenování, kopírování    1  1

1 Pro skenování je možné využít velké skenery, jejichž využití je zdarma.

Otázky a odpovědi

Platí registrace pro všechny knihovny na univerzitě?

Pokud jste se registrovali online (student, doktorand, zaměstnanec) platí vám registrace ihned pro všechny fakultní knihovny na univerzitě. V případě osobní registrace (absolvent, veřejnost) je nutné, abyste před prvním vypůjčením z jiné fakulty danou knihovnu osobně navštívili. Po přihlášení do svého profilu v katalogu zjistíte, do kterých knihoven jste registrovaní.

Co když přeruším studium?

Pokud přerušíte nebo bezprostředně nenastoupíte na navazující studium, registrace přestane platit. V tomto případě se můžete registrovat jako „Veřejnost“ nebo pokud máte úspěšně ukončený alespoň bakalářský stupeň, můžete si zařídit Kartu absolventa. Při návratu do studia vám bude obnoven status „Student“, před první výpůjčkou je však nutné přijít osobně do knihovny a nechat si registraci aktualizovat.

Můžu si půjčovat knihy po ukončení studia?

Po ukočení studia můžete i nadále využívat služeb SVI:

  1. Jste-li absolventem MUNI, zařiďte si Kartu absolventa. Upozorňujeme, že je nutné mít ji s sebou při první návštěvně knihovny.
  2. Pokud jste studium ukončili neúspěšně, ale stále chcete využívat služeb knihovny, registrujete se přímo u nás jako „Veřejnost“. Poplatek činí 300 Kč/rok při prvotní registraci a následně 200 Kč/rok při její obnově.
  3. Kdokoliv se může také stát členem Spolku absolventů a přátel Masarykovy univerzity. Po uhrazení členského poplatku se můžete přijít registrovat do knihovny.
Co můžu v knihovně dělat bez registrace, pokud nemám žádný vztah k MU?

Pokud nejste student, absolvent ani zaměstnanec univerzity, můžete:

  • využívat studijní místa a pomoc knihovníků v budově knihovny,
  • studovat knihy a časopisy v rámci prostor knihovny,
  • osobně si u výpůjčního a registračního pultu objednat k nahlédnutí knihy ze skladu,
  • procházet katalog na vyhrazených počítačích,
  • skenovat bez přihlášení na speciálních knižních skenerech.

Bez registrace není možné využívat počítače s připojením k internetu. Wi-Fi je přístupná pouze prostřednictvím sítě Eduroam, pokud k ní již máte zajištěn přístup.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info